WEBVTT WEBVTT 00:00:00.600 --> 00:00:05.300 Instalacje malarską na dwudziestu pięciu ogromnych słupach 00:00:07.000 --> 00:00:10.533 wielkości trzystu sześćdziesięciu metrów kwadratowych 00:00:10.533 --> 00:00:13.524 dzieje się niewątpliwie malarstwo. 00:00:13.524 --> 00:00:17.890 I dwa aneksy z Nowosielskim. Taki Nowosielski tu przy wejściu 00:00:17.890 --> 00:00:20.633 którego jakby prezentuje Leon Tarasewicz. 00:00:20.633 --> 00:00:24.200 Nowosielski odczytany trochę inaczej, nie taka tapeta 00:00:24.200 --> 00:00:28.400 z Nowosielskiego, jak to co widujemy stale, tylko wybrane prace. 00:00:28.400 --> 00:00:34.300 Prace abstrakcyjne, które są w naszej wieży, prace figuralne 00:00:34.300 --> 00:00:37.032 znowu według takiego bardzo prywatnego klucza 00:00:37.032 --> 00:00:40.240 bo tekst do katalogu napisał nam profesor Porębski, 00:00:40.240 --> 00:00:43.933 który opisał, napisał tekst o przestrzeni podkopu 00:00:43.933 --> 00:00:47.400 przestrzeni bizantyjskiej, ale właściwie pisał 00:00:47.400 --> 00:00:50.200 o obrazach, które wiszą u jego córki i wydaje się że po prostu, 00:00:50.200 --> 00:00:54.100 po prostu śpi pod tymi obrazami, kiedy przyjeżdża do Warszawy. 00:00:54.600 --> 00:00:59.524 I w wierzy Mikołaja obrazy znowu nieznane 00:00:59.524 --> 00:01:04.049 obraz z kolekcji prywatnej maszy Potockiej 00:01:04.049 --> 00:01:06.500 i towarzyszące temu rysunki 00:01:06.500 --> 00:01:09.611 Dwa zupełnie inne jakby odczytania Nowosielskiego 00:01:09.611 --> 00:01:12.100 Nowosielski, który jest jakby taką klamrą. 00:01:12.510 --> 00:01:16.727 Jest artystą niewątpliwie ważnym dla obu tych artystów w tej chwili 00:01:16.727 --> 00:01:21.316 już dojrzałych i ważnych. Dla Leona Tarasewicza i Mikołaja Smoczyńskiego. 00:01:21.316 --> 00:01:26.800 Mamy tu do czynienia po prostu z jakąś wspólną, bo ja wiem, drogą twórczą 00:01:26.800 --> 00:01:30.773 ale w sposób jakiś taki widziany bardzo no metafizycznie. 00:01:30.773 --> 00:01:36.793 To znaczy ta sztuka jest bliższa Malewiczowi niż sztuce mediów, którą mamy na dole. 00:01:36.793 --> 00:01:41.660 I myślę że to jest też dobre uzupełnienie naszego programu zamkowego. 00:01:41.660 --> 00:01:44.200 I bardzo prosimy Państwa na wystawę. 00:01:44.240 --> 00:01:45.360 Dziękuję. 00:01:46.100 --> 00:01:49.710 [oklaski] 00:01:58.520 --> 00:02:38.100 [rozmowy w przestrzeni wystawy]