Cisza na wynos. Inicjatywa artystyczna Franciszka Sterczewskiego.
Projekt „Cisza na wynos” był próbą zwrócenia uwagi na towarzyszący nam w przestrzeni miejskiej hałas, ale też szerzej - dźwiękowy wymiar życia miasta, jego charakter. Powstał z inicjatywy Franciszka Sterczewskiego w ramach drugiej edycji projektu Zielony Jazdów. Trwał od 31 sierpnia do 6 września 2013 r. w godzinach 10-16.
Tak jak uliczny sprzedawca fast-food'u, udostępnia szybkie zaspokojenie głodu, tak samo Franciszek Sterczewski, twórca licznych miejskich sytuacji zaoferował w Warszawie, w tym w okolicach Zielonego Jazdowa, „Ciszę na wynos” - szybkie odcięcie się od wielkomiejskiego zgiełku.
Oferowana przez Sterczewskiego cisza, chwilowe wyłączenie z hałasu paradoksalnie wzmocniła jego odbiór, skierowała uwagę na dźwięki, ich natężenie, częstotliwość, barwę. To, co zwykle już świadomie nie jest przez nas odbierane, słyszane czyli „miejski szum”, który współkształtuje nasze bycie w mieście, stał się w projekcie ujawniony poprzez jego wytłumienie.
Punkt mobilny ze słuchawkami pojawił się w różnych punktach miasta przekraczających „ludzki poziom” decybeli.