Cóż po artyście w czasie marnym? Sztuka niezależna lat 80.
Cóż po artyście w czasie marnym? Sztuka niezależna lat 80.
show more
Praca autorstwa Jarosława Kozłowskiego wchodząca w skład wystawy "Cóż po artyście w czasie marnym? Sztuka niezależna lat 80." zrealizowanej w warszawskiej Galerii Zachęta w grudniu 1990 roku. Ekspozycję można było oglądać do stycznia 1991 r.
See more
Linie
Andrzej Pepłoński
show more
Wernisaż wystawy "Linie" prezentującej prace Andrzeja Pepłońskiego. Artysta poprzez różne zabiegi tj. powtórzenia, powiększenia, odsłonięcie zabiegów malarskich ujawnia stereotypy w myśleniu i działani twórców, poddaje je krytyce, dystansuje się poprzez ironię, zwielokrotnienie, podziały, wpowadzenie tytułowych linii jako punktu odniesienia, symbol różnych porządków widzenia. Ekspozycja zrealizowana została w Galerii 1 w CSW Zamek Ujazdowski w dniach 24.01-01.03.1992 r.
See more
Wyobrażenia/ Imaginations
Wyobrażenia
show more
Jarosław Kozłowski otwierający wystawę Helmuta Nickelsa "Wyobrażenia / Imaginations" w Galerii Laboratorium CSW. Wystawa była dostępna dla zwiedzających w dniach 18.09-18.10.1992.
W zaprezentowanej instalacji artysta za pomocą procesów fotograficznych przenosi przestrzeń wokół galerii do jej wnętrza.
See more
Kolekcja 1. Międzynarodowa Kolekcja Sztuki
wernisaż
show more
Kurator Jarosław Kozłowski przemawiający na wernisażu wystawy zbiorowej pt. "Kolekcja 1. Międzynarodowa Kolekcja Sztuki", prezentowanej w Galerii 2 Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski od 9 marca 1992 do 10 maja 1993 roku.
See more
Ślady. Prace z lat 1956-92
Ślady. Prace z lat 1956-92
show more
Prace Włodzimierza Borowskiego pokazane w ramach wystawy Ślady. Prace z lat 1956-92 prezentowanej w Galerii 1 w Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie. Odbywała się w okresie od 14 sierpnia do 27 wrześmia 1992 roku.
Z lewej praca pt. Formuła.
See more
Słyszenie sztuki. Międzynarodowa wystawa instalacji dźwiękowych
Słyszenie sztuki
show more
Praca Jarosława Kozłowskiego pokazana na wystawie pod tytułem Słyszenie sztuki. Była to międzynarodowa wystawa instalacji dźwiękowych, prezentowanych w Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie w okresie od 1 maja do 14 czerwca 1992 roku. W ekspozycji wzięli udział artyści: Tadeusz Piotr Prociak Takahiko Iimura John Blake Reiner Ruthenbeck Jochen Gerz Tomasz Wilmański Kees Aafjes Richard Kriesche Milan Knížák Jarosław Kozłowski.
Instalacja pn. Sprzężenie zwrotne składała się z czterech wyświetlanych fotografii ucha oraz głośników nadających bieżące dźwięki zbierane przez dwa mikrofony z innych sal wystawowych.
See more
Instalacja
Instalacja
show more
Wystawa Ralfa Samensa pod tytułem "Instalacja" w Galerii Laboratorium w Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie, prezentująca zbiór fragmentarycznych poszukiwań związanych z pojęciem "Głowy / Kopfee". Wystawa otwarta była dla zwiedzających w okresie od 18 grudnia 1992 do 17 stycznia 1993 roku.
See more
Kolekcja 1
Międzynarodowa Kolekcja Sztuki
show more
Widok na ekspozycję pierwszej odsłony dzieł sztuki współczesnej ze zbiorów i depozytów CSW noszącej nazwę Kolekcji 1. Wystawa prezentowana była w okresie od 9 marca do 10 maja 1992 roku. Według słów Jarosława Kozłowskiego, kuratora wystawy, celem Centrum Sztuki Współczesnej jest stworzenie stałego, sukcesywnie uzupełnianego i rozbudowywanego zbioru sztuki aktualnej, który charakteryzować się ma przejrzystym, logicznym układem i jasnym systemem odniesień do przemian w kulturze artystycznej II połowy XX wieku i wynikać będzie z aktualnego stanu sztuki. Na wystawę Kolekcji 1 składają się prace 53 artystów polskich i zagranicznych.
See more
Ślady. Prace z lat 1956-92
rejestracja wernisażu
show more
Zapis wernisażu wystawy Włodzimierza Borowskiego „Ślady. Prace z lat 1956-92” prezentującej zachowane prace artysty z lat 1956-92. Kuratorem wystawy był Jarosław Kozłowski. W trakcie wernisażu odbył się performans „9x gdyby, czyli gdybanie” wykonany przez Borowskiego z towarzyszeniem dwojga muzyków grających na kotłach.
Oryginalny początek materiału to instrukcje dla fotoreporterów od Marka Szumskiego kierującego Pracownią Audiowizualną CSW.
See more
Przerwa
show more
Fragment instalacji Hanny Łuczak pod tytułem Break/Przerwa w Galerii Wejście w Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie. Elementy przynależące do galerii oraz rozmieszczone w jej przestrzeni huśtawki zostały przymocowane za pomocą łańcuchów i lin - zatrzymane w różnych stadiach naturalnego ruchu, sprawiając wrażenie zamrożenia czasu. Instalacja nawiązuje do niesymetrycznego układu przestrzeni – unieruchomienie huśtawek nie dopuszcza do kolizji ze ścianą, która z jednej strony znajduje się zbyt blisko. Z drugiej strony huśtawki wychylone są możliwie daleko. Artystka bada wówczas w swoich pracach kwestię potencjalności, energii, jej zatrzymania czy zniewolenia.
Instalacja ta wpisała się w cykl wystaw stworzonych specjalnie z myślą o przestrzeni Galerii Wejście. Koncepcję Galerii stworzył kurator Jarosław Kozłowski, proponując by powstałe realizacje były formą dialogu artysty z zastałym miejscem.
See more
(A measure of)
(A measure of)
show more
"W ostatnim tygodniu stycznia 1993 roku w parku przed Zamkiem Ujazdowskim ustawiono wielki, wykonany ze spawanych stalowych szyn o wymiarach 4 x 4 x 4 m. Sześcian usytuowano tuż przy głównym wejściu do Centrum po prawej stronie patrząc w kierunku Zamku. Dokładnie w samym jego środku wbito pionowo w ziemię i przymocowano stalowymi linkami cienką, aluminiową rurę, wyglądającą jak wydłużony palik mierniczy. Zaraz po zakończeniu prac ziemię pokrył cienką warstwą świeżo spadły śnieg, akcentując delikatnie graficzny sygnał pionowego elementu, zapowiadający, że coś więcej ma się zdarzyć w tym miejsciu. Wewnątrz Zamku, też po prawej stronie, znajduje się częściowo odbudowane pomieszczenie (odzwierciedlenie trwającego cały czas procesu rekonstrukcji, jaki ma miejsce w wielu partiach zamkowego kompleksu). W mieszczącej się tam "Galerii Wejście" są trzy arkady, ściany w surowym stanie z czerwonej cegły i kolebkowe sklepienie obrzucone pierwszą warstwą szarego cementu, spod którego przeziera druciana siatka. Z centralnego punktu sklepienia zwisał duży, stalowy cyrkiel kalibrowy, którego zaostrzone, bliźniacze końcówki obejmując w obwodzie drugą, pomalowaną w biało-czerwone pasy cienką aluminiową rurę, utrzymywały ją, doskonale zbalansowaną, nieco ponad głowami. Rura obracała się delikatnie, niemal niezauważalnie, wprawiana w ruch przez naturalny przepływ powietrza w pomieszczeniu; to było odgrodzone zawieszoną na wysokości pasa i tworzącą kwadrat (4 x 4 x 4 m) taśmą w czerwono-białe pasy, używaną zwykle na placach budowy, jakim stało się obecnie to miejsce. W centrum kwadratu, dokladnie pod metrowym uchwytem, leżała na posadzce pojedyncza gałąź, zerwana przez wiatr i znaleziona w parku. To co wewnątrz, jak i to co na zewnątrz, oznaczone, dokładnie wymierzone, prawdziwie pionowe i prawdziwie poziome, umiejscowiony i określony "środek ciężkości". Cały proces konstrukcji, w którym to co zostało wykonane jest dopiero wstępem, został wstrzymany w oczekiwaniu na następny etap. Na początku maja 1993 roku, pionowy element przechodzący przez środek sześcianiu zostanie usunięty i zastąpiony przez sadzonkę jabłoni (nazwa paulared, typ - okulent, wiek - 2 lata, kształt - rozłożysty, przewidywany okres życia - 20 lat) posadzoną w tym miejscu."
John Blake
See more
The Lover Circles His Own Heart/ Kochanek krąży wokół swojego serca
The Lover Circles His Own Heart/ Kochanek krąży wokół swojego serca
show more
Instalacja rzeźbiarska Hosseina Valamanesh'a w Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie.
Zrealizowana w Galerii Wejście CSW instalacja zatytułowana fragmentem poematu perskiego "Kochanek krąży wokół swojego serca" była pierwszą wystawą Hosseina Valamanesh'a w Polsce.
07.05 - 10.06.1993
See more
Jarosław Kozłowski: Czerwone/niebieskie
Wernisaż wystawy
show more
Rejestracja z montażu i wernisażu wystawy Jarosława Kozłowskiego „Czerwone/niebieskie” w białostockiej Galerii Arsenał. W trzech salach galerii artysta przy pomocy światła, malarstwa i rysunku przedstawił różnorodne relacje tytułowych barw. Wystawa była prezentowana od 16 czerwca do 3 lipca 1994 roku.
See more
Kolekcja 2. Międzynarodowa Kolekcja Sztuki.
Kolekcja 2. Międzynarodowa Kolekcja Sztuki. Rejestracja montażu wystawy.
show more
Zapis prac przy montażu wystawy „Kolekcja 2. Międzynarodowa Kolekcja Sztuki.” (14.03.1994-26.02.1995) na krótko przed otwarciem. Pomimo pośpiechu atmosfera jest raczej swobodna. Operator przekornie rejestruje sytuacje nieoficjalne. Jarosław Kozłowski, kurator „Kolekcji, z Marią Anną Potocką wieszają na ścianie prace Martiny Kramer. Ekipa Działu Realizacji montuje rzeźbę Ursuli von Rydingsvard. Kamila Barszowska i Agnieszka Sulich z Działu Promocji podklejają na ścianie podpisy do prac. Radosław Szymaniak z Działu Administracji wesoło karci operatora, a artysta Helmut Nickels zdecydowanie nie zgadza się na filmowanie go przy pracy.
See more
Kolekcja 4
Międzynarodowa kolekcja sztuki współczesnej. Ekspozycja stała
show more
Praca Jarosława Kozłowskiego prezentowana na wystawie "Międzynarodowa kolekcja sztuki współczesnej. Ekspozycja stała. Edycja 4" w Galerii 2 Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w dniach 20.12.2001-13.11.2005 r. Praca pn. Ostre przedmioty nawiązują do koncepcji Gabinetów z początku lat 70., malowanych na biało i rozpoznawalnych jako przestrzenie-gabinety. Przeciwstawia się jej jednak nie tylko kolorem, lecz również niefunkcjonalnością i odebraniem przedmiotom ich tożsamości. Poddaje analizie tożsamość przedmiotów definiowaną poprzez ich funkcjonalność w stosunku do potrzeb człowieka.
See more
Kolekcja 4
Międzynarodowa kolekcja sztuki współczesnej
show more
Praca Jarosława Kozłowskiego prezentowana na wystawie "Międzynarodowa kolekcja sztuki współczesnej. Ekspozycja stała. Edycja 4" w Galerii 2 Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w dniach 20.12.2001-13.11.2005
W tej pracy artysta argumentuje, że estetyka jest kwestią rozmaitych (kulturowych, środowiskowych, osobistych) preferencji, poniewaz żaden kolornie jest ani piekny, ani brzydki i wszytskie są sobie równe, na co przeprowadza formalny dowód.
See more
Kolekcja 6
Rzeczy budzą uczucia i... ewoluują
show more
"Rzeczy budzą uczucia i... ewoluują" to wybrane narracje z kolekcji CSW Zamek Ujazdowski. Ekspozycja była kolejną aranżacją szóstej edycji Kolekcji CSW. Wystawa trwała w okresie od 9 kwietnia do 29 maja 2011 roku. Nowo zaaranżowane narracje dotyczyły sztuki feministycznej, opresji codzienności i współczesnych kontynuacji motywu vanitas.
See more
1 / 27