Cóż po artyście w czasie marnym? Sztuka niezależna lat 80.
Cóż po artyście w czasie marnym? Sztuka niezależna lat 80.
pokaż więcej
Praca autorstwa Jarosława Kozłowskiego wchodząca w skład wystawy "Cóż po artyście w czasie marnym? Sztuka niezależna lat 80." zrealizowanej w warszawskiej Galerii Zachęta w grudniu 1990 roku. Ekspozycję można było oglądać do stycznia 1991 r.
Zobacz obiekt
Richard Wilson, instalacja
Take Away
pokaż więcej
Instalacja Richarda Wilsona pod tytułem "Take Away". Składała się z 812 sztuk brązowych papierowych toreb podwieszonych na suficie.
Zobacz obiekt
Instalacja
Jacek Jagielski
pokaż więcej
Wystawa "Instalacja" Jacka Jagielskiego zrealizowana w Galerii 1 CSW (12.10-11.11.1991).
Zobacz obiekt
Linie
Andrzej Pepłoński
pokaż więcej
Wernisaż wystawy "Linie" prezentującej prace Andrzeja Pepłońskiego. Artysta poprzez różne zabiegi tj. powtórzenia, powiększenia, odsłonięcie zabiegów malarskich ujawnia stereotypy w myśleniu i działani twórców, poddaje je krytyce, dystansuje się poprzez ironię, zwielokrotnienie, podziały, wpowadzenie tytułowych linii jako punktu odniesienia, symbol różnych porządków widzenia. Ekspozycja zrealizowana została w Galerii 1 w CSW Zamek Ujazdowski w dniach 24.01-01.03.1992 r.
Zobacz obiekt
Wyobrażenia/ Imaginations
Wyobrażenia
pokaż więcej
Jarosław Kozłowski otwierający wystawę Helmuta Nickelsa "Wyobrażenia / Imaginations" w Galerii Laboratorium CSW. Wystawa była dostępna dla zwiedzających w dniach 18.09-18.10.1992.
W zaprezentowanej instalacji artysta za pomocą procesów fotograficznych przenosi przestrzeń wokół galerii do jej wnętrza.
Zobacz obiekt
Kolekcja 1. Międzynarodowa Kolekcja Sztuki
wernisaż
pokaż więcej
Kurator Jarosław Kozłowski przemawiający na wernisażu wystawy zbiorowej pt. "Kolekcja 1. Międzynarodowa Kolekcja Sztuki", prezentowanej w Galerii 2 Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski od 9 marca 1992 do 10 maja 1993 roku.
Zobacz obiekt
Ślady. Prace z lat 1956-92
Ślady. Prace z lat 1956-92
pokaż więcej
Prace Włodzimierza Borowskiego pokazane w ramach wystawy Ślady. Prace z lat 1956-92 prezentowanej w Galerii 1 w Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie. Odbywała się w okresie od 14 sierpnia do 27 wrześmia 1992 roku.
Z lewej praca pt. Formuła.
Zobacz obiekt
Słyszenie sztuki. Międzynarodowa wystawa instalacji dźwiękowych
Słyszenie sztuki
pokaż więcej
Praca Jarosława Kozłowskiego pokazana na wystawie pod tytułem Słyszenie sztuki. Była to międzynarodowa wystawa instalacji dźwiękowych, prezentowanych w Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie w okresie od 1 maja do 14 czerwca 1992 roku. W ekspozycji wzięli udział artyści: Tadeusz Piotr Prociak Takahiko Iimura John Blake Reiner Ruthenbeck Jochen Gerz Tomasz Wilmański Kees Aafjes Richard Kriesche Milan Knížák Jarosław Kozłowski.
Instalacja pn. Sprzężenie zwrotne składała się z czterech wyświetlanych fotografii ucha oraz głośników nadających bieżące dźwięki zbierane przez dwa mikrofony z innych sal wystawowych.
Zobacz obiekt
Instalacja
Instalacja
pokaż więcej
Wystawa Ralfa Samensa pod tytułem "Instalacja" w Galerii Laboratorium w Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie, prezentująca zbiór fragmentarycznych poszukiwań związanych z pojęciem "Głowy / Kopfee". Wystawa otwarta była dla zwiedzających w okresie od 18 grudnia 1992 do 17 stycznia 1993 roku.
Zobacz obiekt
Peter Mandrup: Wybrane obrazy i rysunki
Peter Mandrup- prace
pokaż więcej
Prace duńskiego artysty Petera Mandrup'a. Dzieła prezentowane były w trakcie wystawy "Peter Mandrup: Wybrane obrazy i rysunki", w dniach 9.07. - 12.09.1993 roku.
Zobacz obiekt
Kolekcja 1
Międzynarodowa Kolekcja Sztuki
pokaż więcej
Widok na ekspozycję pierwszej odsłony dzieł sztuki współczesnej ze zbiorów i depozytów CSW noszącej nazwę Kolekcji 1. Wystawa prezentowana była w okresie od 9 marca do 10 maja 1992 roku. Według słów Jarosława Kozłowskiego, kuratora wystawy, celem Centrum Sztuki Współczesnej jest stworzenie stałego, sukcesywnie uzupełnianego i rozbudowywanego zbioru sztuki aktualnej, który charakteryzować się ma przejrzystym, logicznym układem i jasnym systemem odniesień do przemian w kulturze artystycznej II połowy XX wieku i wynikać będzie z aktualnego stanu sztuki. Na wystawę Kolekcji 1 składają się prace 53 artystów polskich i zagranicznych.
Zobacz obiekt
Ślady. Prace z lat 1956-92
rejestracja wernisażu
pokaż więcej
Zapis wernisażu wystawy Włodzimierza Borowskiego „Ślady. Prace z lat 1956-92” prezentującej zachowane prace artysty z lat 1956-92. Kuratorem wystawy był Jarosław Kozłowski. W trakcie wernisażu odbył się performans „9x gdyby, czyli gdybanie” wykonany przez Borowskiego z towarzyszeniem dwojga muzyków grających na kotłach.
Oryginalny początek materiału to instrukcje dla fotoreporterów od Marka Szumskiego kierującego Pracownią Audiowizualną CSW.
Zobacz obiekt
Słyszenie sztuki
rejestracja wernisażu
pokaż więcej
Zapis z otwarcia wystawy „Słyszenie sztuki” prezentowanej w CSW od 01.05 do 14.06.1992. Materiał zawiera wystąpienia Jarosława Kozłowskiego, głównego kuratora CSW i uczestnika wystawy oraz Marii Anny Potockiej, kuratorki wystawy.
Zobacz obiekt
Trevor Gould.
Crop/Przycinać
pokaż więcej
Fragment pracy Trevora Goulda pod tytułem "Crop/Przycinać" w Galerii Wejście w Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie (3 kwietnia do 16 maja 1992 roku).
Zobacz obiekt
Four o'clock
Artyści ze Stetten
pokaż więcej
Wystawa Andrzeja Syski pod tytułem "Four o'clock" w Galerii Labolatorium w Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie. Prezentowana w okresie od 12 czerwca do 12 lipca 1992 roku.
Zobacz obiekt
Przerwa
pokaż więcej
Fragment instalacji Hanny Łuczak pod tytułem Break/Przerwa w Galerii Wejście w Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie. Elementy przynależące do galerii oraz rozmieszczone w jej przestrzeni huśtawki zostały przymocowane za pomocą łańcuchów i lin - zatrzymane w różnych stadiach naturalnego ruchu, sprawiając wrażenie zamrożenia czasu. Instalacja nawiązuje do niesymetrycznego układu przestrzeni – unieruchomienie huśtawek nie dopuszcza do kolizji ze ścianą, która z jednej strony znajduje się zbyt blisko. Z drugiej strony huśtawki wychylone są możliwie daleko. Artystka bada wówczas w swoich pracach kwestię potencjalności, energii, jej zatrzymania czy zniewolenia.
Instalacja ta wpisała się w cykl wystaw stworzonych specjalnie z myślą o przestrzeni Galerii Wejście. Koncepcję Galerii stworzył kurator Jarosław Kozłowski, proponując by powstałe realizacje były formą dialogu artysty z zastałym miejscem.
Zobacz obiekt
(A measure of)
(A measure of)
pokaż więcej
"W ostatnim tygodniu stycznia 1993 roku w parku przed Zamkiem Ujazdowskim ustawiono wielki, wykonany ze spawanych stalowych szyn o wymiarach 4 x 4 x 4 m. Sześcian usytuowano tuż przy głównym wejściu do Centrum po prawej stronie patrząc w kierunku Zamku. Dokładnie w samym jego środku wbito pionowo w ziemię i przymocowano stalowymi linkami cienką, aluminiową rurę, wyglądającą jak wydłużony palik mierniczy. Zaraz po zakończeniu prac ziemię pokrył cienką warstwą świeżo spadły śnieg, akcentując delikatnie graficzny sygnał pionowego elementu, zapowiadający, że coś więcej ma się zdarzyć w tym miejsciu. Wewnątrz Zamku, też po prawej stronie, znajduje się częściowo odbudowane pomieszczenie (odzwierciedlenie trwającego cały czas procesu rekonstrukcji, jaki ma miejsce w wielu partiach zamkowego kompleksu). W mieszczącej się tam "Galerii Wejście" są trzy arkady, ściany w surowym stanie z czerwonej cegły i kolebkowe sklepienie obrzucone pierwszą warstwą szarego cementu, spod którego przeziera druciana siatka. Z centralnego punktu sklepienia zwisał duży, stalowy cyrkiel kalibrowy, którego zaostrzone, bliźniacze końcówki obejmując w obwodzie drugą, pomalowaną w biało-czerwone pasy cienką aluminiową rurę, utrzymywały ją, doskonale zbalansowaną, nieco ponad głowami. Rura obracała się delikatnie, niemal niezauważalnie, wprawiana w ruch przez naturalny przepływ powietrza w pomieszczeniu; to było odgrodzone zawieszoną na wysokości pasa i tworzącą kwadrat (4 x 4 x 4 m) taśmą w czerwono-białe pasy, używaną zwykle na placach budowy, jakim stało się obecnie to miejsce. W centrum kwadratu, dokladnie pod metrowym uchwytem, leżała na posadzce pojedyncza gałąź, zerwana przez wiatr i znaleziona w parku. To co wewnątrz, jak i to co na zewnątrz, oznaczone, dokładnie wymierzone, prawdziwie pionowe i prawdziwie poziome, umiejscowiony i określony "środek ciężkości". Cały proces konstrukcji, w którym to co zostało wykonane jest dopiero wstępem, został wstrzymany w oczekiwaniu na następny etap. Na początku maja 1993 roku, pionowy element przechodzący przez środek sześcianiu zostanie usunięty i zastąpiony przez sadzonkę jabłoni (nazwa paulared, typ - okulent, wiek - 2 lata, kształt - rozłożysty, przewidywany okres życia - 20 lat) posadzoną w tym miejscu."
John Blake
Zobacz obiekt
Instalacja malarska
Instalacja malarska
pokaż więcej
Fragment instalacji Martiny Kramer pod tytułem "Instalacja malarska" prezentowanej w Galerii Laboratorium w Centrum Sztuki
Współczesnej. Wystawa odbyła się w okresie od 4 czerwca do 11 lipca 1993 roku.
Zobacz obiekt
The Lover Circles His Own Heart/ Kochanek krąży wokół swojego serca
The Lover Circles His Own Heart/ Kochanek krąży wokół swojego serca
pokaż więcej
Instalacja rzeźbiarska Hosseina Valamanesh'a w Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie.
Zrealizowana w Galerii Wejście CSW instalacja zatytułowana fragmentem poematu perskiego "Kochanek krąży wokół swojego serca" była pierwszą wystawą Hosseina Valamanesh'a w Polsce.
07.05 - 10.06.1993
Zobacz obiekt
Wernisaż
Dialogi z niebem
pokaż więcej
Jarosław Kozłowski przemawiający do gości wernisażu wystawy prac Mariusza Gilla „Dialogi z niebem” w Galerii Wejście 18.06.1993.
Zobacz obiekt
Jarosław Kozłowski: Czerwone/niebieskie
Wernisaż wystawy
pokaż więcej
Rejestracja z montażu i wernisażu wystawy Jarosława Kozłowskiego „Czerwone/niebieskie” w białostockiej Galerii Arsenał. W trzech salach galerii artysta przy pomocy światła, malarstwa i rysunku przedstawił różnorodne relacje tytułowych barw. Wystawa była prezentowana od 16 czerwca do 3 lipca 1994 roku.
Zobacz obiekt
Kolekcja 2. Międzynarodowa Kolekcja Sztuki
wernisaż
pokaż więcej
Wernisaż wystawy "Kolekcja 2", na której zaprezentowano prace 59 artystów. Wystawa trwała od 14.03.1994 do 26.02.1995.
Zobacz obiekt
Kolekcja 2. Międzynarodowa Kolekcja Sztuki.
Kolekcja 2. Międzynarodowa Kolekcja Sztuki. Rejestracja montażu wystawy.
pokaż więcej
Zapis prac przy montażu wystawy „Kolekcja 2. Międzynarodowa Kolekcja Sztuki.” (14.03.1994-26.02.1995) na krótko przed otwarciem. Pomimo pośpiechu atmosfera jest raczej swobodna. Operator przekornie rejestruje sytuacje nieoficjalne. Jarosław Kozłowski, kurator „Kolekcji, z Marią Anną Potocką wieszają na ścianie prace Martiny Kramer. Ekipa Działu Realizacji montuje rzeźbę Ursuli von Rydingsvard. Kamila Barszowska i Agnieszka Sulich z Działu Promocji podklejają na ścianie podpisy do prac. Radosław Szymaniak z Działu Administracji wesoło karci operatora, a artysta Helmut Nickels zdecydowanie nie zgadza się na filmowanie go przy pracy.
Zobacz obiekt
Jarosław Kozłowski w rozmowie z Pawłem Politem
Epizody
pokaż więcej
Rozmowa przeprowadzona przez Pawła Polita z Jarosławem Kozłowskim w trakcie trwania wystawy „Epizody” (19.09-02.11.1997). Kuratorką wystawy była Ewa Gorządek. Rozmowie towarzyszą ujęcia z wystawy i z jej wernisażu.
Zobacz obiekt
Kolekcja 4
Międzynarodowa kolekcja sztuki współczesnej. Ekspozycja stała
pokaż więcej
Praca Jarosława Kozłowskiego prezentowana na wystawie "Międzynarodowa kolekcja sztuki współczesnej. Ekspozycja stała. Edycja 4" w Galerii 2 Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w dniach 20.12.2001-13.11.2005 r. Praca pn. Ostre przedmioty nawiązują do koncepcji Gabinetów z początku lat 70., malowanych na biało i rozpoznawalnych jako przestrzenie-gabinety. Przeciwstawia się jej jednak nie tylko kolorem, lecz również niefunkcjonalnością i odebraniem przedmiotom ich tożsamości. Poddaje analizie tożsamość przedmiotów definiowaną poprzez ich funkcjonalność w stosunku do potrzeb człowieka.
Zobacz obiekt
Kolekcja 4
Międzynarodowa kolekcja sztuki współczesnej
pokaż więcej
Praca Jarosława Kozłowskiego prezentowana na wystawie "Międzynarodowa kolekcja sztuki współczesnej. Ekspozycja stała. Edycja 4" w Galerii 2 Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w dniach 20.12.2001-13.11.2005
W tej pracy artysta argumentuje, że estetyka jest kwestią rozmaitych (kulturowych, środowiskowych, osobistych) preferencji, poniewaz żaden kolornie jest ani piekny, ani brzydki i wszytskie są sobie równe, na co przeprowadza formalny dowód.
Zobacz obiekt
Kolekcja 6
Rzeczy budzą uczucia i... ewoluują
pokaż więcej
"Rzeczy budzą uczucia i... ewoluują" to wybrane narracje z kolekcji CSW Zamek Ujazdowski. Ekspozycja była kolejną aranżacją szóstej edycji Kolekcji CSW. Wystawa trwała w okresie od 9 kwietnia do 29 maja 2011 roku. Nowo zaaranżowane narracje dotyczyły sztuki feministycznej, opresji codzienności i współczesnych kontynuacji motywu vanitas.
Zobacz obiekt
1 / 27